Funcionament detallat
El projecte es desenvolupa a través de les següents fases:
1. Recollida de la participació de les famílies mitjançant un formulari
La primera acció consisteix a enviar un formulari digital (Google Forms) a les famílies, per tal de saber qui vol adherir-se a aquest projecte. Aquesta informació és clau per estimar la demanda i l’oferta real de llibres reutilitzables, organitzar l’inventari inicial i optimitzar la logística del projecte.
2. Recollida física dels llibres al centre educatiu
S’estableixen un o més dies concrets per fer la recollida de llibres presencial, diferenciant per cursos (ex. 1r d’ESO, 2n d’ESO...). Les famílies porten els llibres al punt designat al centre, on s'inicia el procés de revisió.
3. Avaluació de l’estat dels llibres i etiquetatge
Un cop recollits, els llibres són avaluats segons els criteris definits a la Política d’avaluació de l’estat dels llibres. Aquest procés és objectiu i contempla tres categories:
Categoria A: Excel·lent estat
Categoria B: Bon estat
Categoria C: Estat acceptable
A cada exemplar se li assigna una etiqueta o segell identificador segons la seva categoria. Aquesta classificació servirà per fixar el preu i garantir la transparència amb les famílies compradores.
4. Informe a les famílies i confirmació de participació
Les famílies que han entregat llibres reben un informe personalitzat per correu electrònic amb el resultat de l’avaluació (categoria assignada a cada llibre). Un cop revisat, se'ls demana una confirmació de participació: poden decidir si accepten vendre el llibre segons la categoria i preu proposats, o si prefereixen retirar-lo.
5. Actualització de la pàgina web amb el catàleg de llibres disponibles
Amb els llibres confirmats per les famílies venedores, es publica i actualitza el catàleg de llibres a la web del projecte, amb la següent informació per a cada exemplar:
Matèria i curs
Categoria (A, B o C)
Preu
Disponibilitat en stock
Aquesta plataforma permet a les famílies compradores consultar en línia quins llibres poden adquirir.
6. Venda dels llibres a les famílies compradores
Els llibres es compren a través del previ encàrrec online, el que consisteix en la reserva, i després el pagament a l'hora de recollir-los. Aquest sistema facilita l’organització, evita cues innecessàries i garanteix que els llibres es distribueixin de manera justa. *Als llibres comprats se'ls hi aplica una comissió especificada en el moment de la compra.
7. Recollida i pagament dels llibres
Els dies designats per a la venda, les famílies que han fet una reserva (o que venen directament al centre) poden recollir els llibres i efectuar el pagament en el moment. Els preus estan ajustats segons l’estat del llibre i la seva categoria.
8. Retorn a les famílies venedores: diners o llibres
Un cop finalitzada la fase de venda, s’organitza una jornada final per, en cas que s'hagi venut el llibre entregat, donar-li els diners, o alternativament, si no s'ha pogut vendre, es torna el llibre al propietari. Aquest tancament assegura que totes les famílies rebin el que els correspon i conclou el cicle de manera ordenada i transparent.
Angeleta SOStenible
Posa't en contacte amb nosaltres
© 2025 Powered by AFA
Carrer Granollers 43, Sant Cugat del Vallès 08172


